Fröken Siri


måndag 19 december 2011

Pulkabacken

Äntligen har det kommit lite snö, så man får vara ute och busa runt lite med ungarna. 


 Agnes och Julia tycker det är så roligt att komma och hälsa på, för vi har världens bästa pulkabacke utanför dörren.
 Va? Var det någon som sa att det står på skylten att  man inte får rasta hundar här. Det var det fräckaste, jag rastar väl inte mig själv här på snön. Det fattar ni väl. Nej matte är så noga med att jag ska rastas först innan jag får vara med och leka.
 Här sitter jag bra, här har jag superkoll när Agnes och Julia kastar strumpor fram och tillbaka, jag är livrädd att den ska hamna i skallen på mig. I och för sig så är det ju inget annat än lite ris i den där strumpan, men jag kan ju låtsas att jag är rädd. Då tycker dom att det är roligt och busar lite med mig också.
Nu är det snart jul. Igår var jag med matte och klädde granen, den blev så fin. Kanske det kommer en bild på den lite senare.
#VOV#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar