Fröken Siri


onsdag 20 april 2011

gräsbrand

Vi var ute hos Linda och Per igår, gissa vad jag gjorde då, behöver väl nästan inte berätta nåt, det syns ju lång väg att jag var och rullade runt i det brända gräset. Ingen var ute och såg vad jag gjorde så när jag var färdig så var jag svart över hela kroppen.
 När Matte kom ut försökte jag gömma mig genom att blunda det hårdaste jag kunde, men det hjälpte ju inte. Hon blev helt förskräckt, hon trodde det var en annan hund som hade kommit in på gården, tills hon upptäckte att det faktiskt var lilla jag, som hade busat runt för mig själv. Dom får faktiskt skylla sig själva när ingen kollar vad jag håller på med.
 Hon började skälla och babblade och ojade sig. Du förstår väl att det kan vara farligt du kan ju få i ögonen och - Nu, minsann måste vi åka hem och bada dig igen.
Och då gick det upp för mig vad jag hade gjort. Det kommer bli det andra vårbadet för mig inom loppet av någon månad. 
Men det var det värt, för nu mina vänner är det vår på riktigt, och det tycker jag är förtjusande härligt.
♥VOV♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar