Fröken Siri


lördag 31 mars 2012

Idag när vi skulle ut och åka till skogen så var det en ilsken jackrussel-hona som stod med sin lillhusse utanför vår dörr. Matte såg inte att jacken var lös,  hans husse hade släppt henne för att ta upp bajsen. Och hon flög på mig och högg mig i halsen, hon var helt galen och slet och bet. Både husse och matte försökte få loss henne, till slut kom det en annan granne och tog tag i henne och slet bort henne. Fy va rädd jag blev. Jag som aldrig i hela mitt liv varit i bråk med en annan hund. Matte blev så rädd så hon fick hjärtklappning. Jag fick lite blod på örat.
 I skogen hittade vi träd som herr Bäver hade fällt, det låg lite överallt, träd som han ska ha till sitt bo.
Det fanns mycket kul att titta på i skogen. Matte fotade ju blåsippor också förstårs. Det är ju vår nu, som ni alla vet. Då är det härligt att  hitta en lite geggig plats att lägga sig i och rulla runt. Eller hur..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar