Fröken Siri


torsdag 19 april 2012

Buuu idag lekte jag spöke med matte. Jag satt i trappan och skrämde henne när hon kom och skulle gå upp. Hujeda mig vad rädd hon blev, hon sa -Men Siri sitter du här och ser ut som ett spöke, du höll på att skrämma ihjäl mig.  Sen låg jag och lurade och försökte en gång till, men se det gick inte.

Idag på promenaden var det extra härligt, solen sken och himlen var så blå så vattnet färgades blått också, visst är det fint. Jag älskar våren, då man får snosa och lukta i varenda litet hörn och näsborrarna vibrerar av lust. 



Och matte, hon hittar en massa konstiga saker att fota, här är det en liten knoppeliknoppkotte. Den är nästan lika söt som jag.
Överallt ser man hur det knoppas och växer, snart kan man rulla sig i gräset igen och bli lite grön i pälsen. Det tycker dom om människorna, då är det snart sommar och det kanske blir ett och annat goldenrace i ljungen på baksidan. 

#VOV# 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar