Fröken Siri


måndag 12 mars 2012




Jösses vad tiden går fort. Jag har inte skrivit på ett tag, jag är lite trött på snön och vintern, men nu börjar jag vakna till igen. Jag har börjat tappa vinterpälsen och matte håller på att bli galen, ioch för sig så har hon fina sockor på fötterna, varje dag får hon nya, och hon surar och drar fram dammugaren som hon jagar mig med,. Hon försöker använda den och  suga bort mitt lösa hår, men si det går inte för jag springer undan. Jag tror att hon skojar med mig, för hon vet att jag inte gillar den där saken som brummar och fräser och blåser, där den står och skakar. Nej usch och fy.
Nej då är det allt skönare att få bli borstad och så går man ut och lägger min fina mjuka päls till småfåglarna. Jag är säker på att det blir ett riktigt härligt underlag till de små ungarna sen.
#VOV#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar