Fröken Siri


fredag 20 januari 2012






Här kommer min lilla söta granne Rolf, han är en riktig buse. Matte kan inte öppna det lilla minsta på dörren, då kommer han som en raket och vill in. Han är och snokar och letar, han är så nyfiken. Men det gör inget säger matte, för han är så söt.

Här har han hittat Mailos matskål som det var lite rester i. Den lilla rosa tungan som letar efter något matnyttigt.
Ser ni vad jag anstränger mig för att inte visa att jag egentligen hellre skulle vilja busa och jaga honom runt i huset, men matte har strängeligen förbjudit mig att göra det. Lite tråkigt faktiskt, för jag älskar att jaga katter. Det är en liten hobby som jag har, fast det vet inte matte om, hon tror att det är bara slumpen som gör att jag jagar en del katter. Hon vet inte att jag har superkoll på vilka av dom jag ska jaga om jag får en chans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar