Fröken Siri


måndag 11 juni 2012

GRATTIS SIRI på din 9-årsdag. Kolla vad jag fick när jag fyllde år. Snacka om Lady och Lufsenmat. Jag hade inga som helst problem med att slafsa i mig en köttbullportion alldeles själv. Faktiskt så var jag glad att jag inte hade någon hane som jag skulle dela med.
Efter maten låg jag mitt ute på gräset och kollade mig omkring. Riktigt najs ställe det här, som vi har ställt upp husvagnen. Det heter Revsand och det verkar vara lugnt och fint här, passar mig perfekt nu när jag börjar komma lite till åren. Får hoppas att det kommer lite småungar som gillar hundar, då brukar man bli lite extra kliad på, om man har lite tur alltså.
Vacker himmel med både sol och moln och regnbågar och allt man kan tänka sig. Konstig sommar än så länge. Massor av fästingar, så nu är jag preparerad med både droppar i nacken, och hemgjort fästingsmedel med rosmarin och citron. Det smakar riktigt gott, så när matte tittar åt ett annat håll så slickar jag i mig lite av det  goda. Inga sura miner här inte.

Och så mattes stora förtjusning, blommor i alla dess färger och former. t.om med utblommade maskrosor är hon glad åt. Så håll till godo kära vänner. Här kommer en fin maskros från sommaren och mig.
#VOV#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar