Fröken Siri


onsdag 23 maj 2012


Kolla vilket väder vi har här i värmland, kunde inte låta bli att ta ett liiiitet dopp, Yoyo och jag och våra mattor tog en tur till vår vackra skärgård. Vi fick smaka lite glass och så tog vi en slurk vatten i vänern.
Yoyo vågade inte stoppa ner tassarna i vattnet, men jag lovar, innan sommaren är slut så har jag nog lurat ut henne så hon också får njuta av det härliga vattnet. Det kommer hon att gilla tror jag.
Titta vad söt hon är lilla Yoyo, hon vet nog om det också. Pälsen är som en slöja, jag är faktiskt lite avis.
Idag var jag tillbaka till veterinären, dom tog nya prover och fy vad det gör ont. Matte tyckte så synd om mig där jag stod på britsen och skakade, så rädd var jag. Som tur var så är dom väldigt snälla dom där i vita rockar som sticker med nålar och har sig. Nu ska jag ut i solen och  lura på skatorna som dräller omkring här och skriker, så fort man kommer i närheten av trädet som dom bor i. Igår kom katten Roffe springande med en hop skator efter sig. Undrar om han försökt sig på att plundra boet. Eller han kanske bara retas, det är han riktigt duktig på.

#VOV#


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar