Fröken Siri


söndag 13 maj 2012

Nu äntligen är det vår, det har vi väntat på länge eller hur???











Snart är det sommar och då är det läge att ligga i gräset och njuta.
















Fast det var nära att jag inte hade kunnat det. Jag blev akut sjuk med 41 graders feber i fredags, min matte åkte till veterinären och där  fick jag dropp och medicin, sen röntgade dom mig, sen fick jag åka till Karlstad med dropp i mattes bil och en stor krage så att jag inte skulle gnaga av slangen till droppet, hur jag nu skulla ha orkat det. Jag som var så sjuk. När vi kom fram dit så gjorde dom ett ultraljud för dom misstänkte att jag hade fått livmodersinflammation, men det visade inget och då tog dom nya prover, och då kom dom fram till att jag hade fått Borelia. Hujeda mig, vad hemskt. Det var inget vidare, dom är så otäcka dom där små djuren.
Nu ska jag äta pencillin i 10 dagar och hoppas på att det blir bra igen. Matte stoppar tabletterna i korv och tror att jag inte fattar det, och jag låtsas förstårs som ingenting, för vem älskar inte att få lite extra korv en gång om dagen. Hålla tassarna nu, alla mina kära vänner därute så att jag blir frisk och kan sola och bada i sommar, det bästa som finns.
#VOV#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar